Thursday, July 19, 2007

Tofu

A blog indítása óta lelkesen próbálok korábban nem használt alapanyagokat is kipróbálni, ilyen például a lencse is (erről majd még később), ma pedig a tofu. A google ezt a receptet dobta ki, ami alapvetően szimpatikus volt, de nem voltam azért teljesen megelégedve vele; úgyhogy - szokás szerint - kissé átalakítottam. Azt hiszem, előnyére :)



Hozzávalók:
  • tofu
  • padlizsán
  • 1-2 paradicsom
  • szójaszósz
  • olívaolaj, balzsamecet
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • néhány gerezd fokhagyma
  • méz
  • köménymag, chili, fekete bors, gyömbér
  • csípős zöldpaprika
  • szezámmag (díszítéshez, opcionális, én el is feledkeztem róla...)

Elkészítés:

Szójaszószból, kevés olívaolajból, kevés ecetből, kevés vízből, tört borsból és köménymagból "mártást" készítettem (a köménymag pl. saját ötlet volt, és szerintem bejött!). A tofut kb. 1 cm vastag szeletekre vágtam, alaposan megmártogattam ebben a szószban, és hagyma felével illetve kevés csípős zöldpaprikával mindkét oldalon aranybarnára pirítottam (néha még csepegtetve rá a szósz maradékából), majd kiszedtem egy tányérra, és nagyjából kockákra vágtam:


Ezek után jött a padlizsán, amit szintén hagymával és kevés zöldpaprikával kezdtem el először pirítani, aztán kb. 1 deci víz segitségével fedő alatt párolni (A vizet néha pótolni kellett). Egy idő után hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát és őrölt gyömbért, majd tovább pároltam. Közben olívaolajból, szójaszószból, kevés őrölt chiliből, több ecetből, és mézből újabb mártást csináltam, és ezt is hozzáöntöttem a padlizsánhoz:


Addig pároltam amíg a padlizsán nagyjából kész nem lett, ekkor hozzáaadtam a felkockázott paradicsomot és tofut (hagymástul), és 5 percet még főztem.

Tálalhatjuk pl. főtt rizzsel.

No comments: